mandag 14. september 2009

Taco pai




Denne paien e kjæmpe god, jeg syntes ingrediensene først var litt rare men etter å ha prøvet den ble jeg positivt overrasket. Den er nydelig :)

Paideig:
4 dl hveteme
l50 g smør
2 ts bakepulver
2 krm salt
1,5 dl melk

Fyll:
4-500 g kjøttdeig
1 pose tacokryddermix
1 løk
1 dl vann
2 hakkede tomater

Krem:
1 boks Creme Fraiche
2 ss majones
2 krm pepper
1 presset hvitløksfedd
Ost

Sett ovnen på 200 grader. Bland mel, bakepulver, salt. Tilsett det kalde smøret, og bland til deigen blir smulete. Tilsett melken og bland til smidig deig. Trykk den ut i smurt paiform. Skrell og hakk løken, stek så kjøttdeigen sammen med løken. Tilsett kryddermix og vann. Småkokes i 10 min. Fordel fyllet utover paideigen, og legg de hakkede tomatene over. Bland ingrediensene til kremen og hell den over kjøttdeigen og tomatene. Strø over revet ost, og stek midt i ovnen i 20-30 min. Server med salat.

3 kommentarer:

  1. Sinnsykt kor mykje godt det var her inne da!!!!
    Må bare starte skrivarn og begynne å skrive ut skjønne jeg!!!

    SvarSlett
  2. Fooresten kor har du funne den flotte bakgrunnen te bloggen din?

    SvarSlett
  3. Heisann Tone, ja mye godt en kan lage. Dennan oppskrifta har eg fått av min søster :)
    Har foresten sendt deg ei melding på Facebook ang bloggen og bakgrunnen

    SvarSlett