lørdag 13. februar 2010

Amerika kake

Denne kaken husker jeg helt fra min barndom da mamma laget denne. Det er vel en av min fars yndlingskaker og jeg skjønner han godt. Den er bare helt fantastisk og så utrolig enkel og lage. Den smaker aller best helt fersk eller når jeg tenker meg om den blir ikke gammel, hehe. Kaken består egentlig av to deler, men jeg pleier bare å lage den ene da jeg synest den blir alt for mektig med begge delene.

Til to kaker :

100 gr margarin
1 kaffekopp hvetemel
2 ss vann
Margarin smuldres i melet og blandes så med vann. Del i to pølser og press de ut på ei smurt stekeplate.
Denne delen kan sløyfes.

Kok opp 100 gr margarin
               1 kaffekopp vann
Ha i 1 ss mandeldråper
Rør så 1 kaffekopp hvetemel hurtig inn
Rør deretter inn 3 egg, ett om gangen   

Fordel dette oppå pølsene, kuttes pølsene bort bres bare røra i to striper på ei smurt stekeplate.
Stekes ved 100-170 grader i ca 1 time. Jeg steker den på 150 grader i en time til den er gyllen.

Pynt med melisglasur-

1 kommentar: