tirsdag 17. november 2009

Flyvende Jacob


Fant denne oppskriften på flyvende falukorv i bloggen til: Hallon&Blåbær.
Det var noe nytt og spennede, jeg brukte tacokrydder da jeg var litt redd set skulle bli for sterkt. Det smakt kjempegodt og blir nok og lage denne retten flere ganger. Blidet ble ikke så bra, jeg er ikke akkurat den fødte fotograf heller da, hehe. Men den smaker bedre enn den ser ut.
4 personer

500 gr pølser
3 dl matfløte
1 dl tacosaus eller chilisaus
litt salt og pepper
1 pk bacon
1-2 dl jordnøtter

Skjær pølsene i skiver og legg de i en ildfast form.
Visp sammen matfløten og tacosausen/chilisausen og hell den over pølsene. Ha litt salt og pepper over.
Stek i 10 - 15 min til den begynner å få litt farge.
Stek bacon i en stekepanne til det nesten er ferdig, tilsett så nøttene og stek litt til.
Hell så dette over pølsene og stek vidre i 10 - 15 min.

Server med potetmos og div grønnsaker

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar