onsdag 7. oktober 2009

Salami snurringer



Disse er bare så populære her hjemme, de er lettvinte å ha med til feks skole, arbeid ol.
Før de rakk og komme til frysern var halv parten nesten borte, men det er godt å se de liker det jeg baker. Sikkert derfor jeg baker som jeg gjør, hehe
ca 40 stk

ca 200 gram kuttet salami
ca 200 gram revet ost
i bunt hakket gressløk
litt hakket bladpersille



Lag runsdtykkedeigen, skjær opp salamien. Riv osten og hakk urtene.
Så deles deigen i passe evner, jeg deler den i 4. kjevle så ut til en rektangulær firkant.
Stø på den revne osten, salamien og urtene.
Rull sammen som en pølse og fest skjøten godt. Skjær med en kniv ca 2-3 cm tykke kiver og sett de på bakepapir kledd plate. La de heve ca 20 min mens ovnen varmes opp.
Stekes på 200 grader i ca 10-12 min
Avkjøles på rist.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar